فرش ترک یا فرش ترکیه ای
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

فرش ترکیه ای یا فرش ترک

 

امروزه فرش ترکیه ای یا فرش ترک یکی از پرطرفدارترین فرش های مدرن محسوب میشود که به دلیل رنگ وطرح خاصی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا قرارگرفته است.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های فرش ترک که یکی از فرش های پرفروش و جذاب در دکوراسیون داخلی منازل میباشد، آشنا کنیم.

طرح و رنگ فرش ترک

رنگ فرش یکی از ویژگی هایی ست که این نوع فرش را از سایر فرش ها متمایز کرده است. فرش های ترکیه ای دارای رنگهای روشن وبراقی هستند که ظاهری زیبا و خاص به دکوراسیون های مدرن و اروپایی میدهند.

این فرش ها معمولا تک رنگ هستند ویا در ترکیب آن چند رنگ ملایم ولایت بکار رفته است. بیشترین رنگ بکار رفته در نوع فرش : رنگ صورتی روشن، آبی، طوسی روشن،کرم و قهوه ای میباشد. به ندرت در ترکیب رنگ این نوع فرش رنگ های گرم مثل قرمزو نارنجی وزرد دیده میشود.

طرح فرش در اکثر این فرش ها ساده و دارای نقوش هندسی هستند. از آنجا که ترک ها در همسایگی با اقوام ایرانی هستند بسیاری از نقوشی که از طبیعت در این نوع فرش دیده میشود الهام گرفته از هنر ایرانیان در بافت فرش می باشند.

در این فرش نقوش برجسته در کنار سادگی در طرح و رنگ بسیار به چشم می خورد.

سایر ویژگی ها

فرش ترک به علت عدم پرزدهی جزو فرش های بدون حساسیت هستند. به خاطر داشتن ضخامت مناسب بسیار نرم لطیف بوده و از نظر وزن فرش جزو فرش های سنگین هستند که لیز نمیخورند.

همانطور که اشاره شد به خاطر نرم و لطیف بودن این نوع فرش ها، برای اتلق خواب و اتاق کودک مناسب هستند.

این نوع فرش در ابعاد مختلف از 2 تا 12 متر بافت میشود.ودر بافت آن از نخ های مرغوب ترک و نخ اکریلیک  مرغوب استفاده می شود.

مزایا و معایب فرش ترک

هامانطور که پیش تر گفته شد فرش ترک به خاطر سادگی در طرح و رنگ و داشتن رنگ های ملایم در دکوراسیون های مدرن وشیک امروزی به ویژه در منزل نوعروسان بسیار کاربرد دارد و همواره مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی بوده و هست.

استفاده از  فرش ترک به خاطر داشتن رنگ های روشن، در فضاهایی که دارای ابعاد کوچکی هستند گزینه ی بسیار مناسبی است. چرا که باعث میشود فضا بزرگتر به نظر بیاید.همچنین برای فضاهایی که دارای دیوارها یا کفپوش تیره هستند نیز به خاطر جلوگیری از کوچک نشان دادن فضا و کم نوری و تیره بودن آن نیز بسیار مناسب خواهدبود.

از معایب فرش ترک میتوان گفت که این نوع فرش به علت رنگ های روشنی که دارد چنانچه در مکان های پررفت و آمد استفاده شود یا اگر کودک داشته باشید به علت اینکه زود کثیف میشوند مناسب نمی باشند.

این نوع فرش به خاطر داشتن طرح و رنگ ساده برای دکوراسیون های کلاسیک و اصیل مناسب نیست و بیشتر با مبلمان راحتی و ال ست می شود.

تفاوت فرش ترک با فرش ایرانی

فرش های ترک دارای طرح های ساده و رنگ های ملایم هستند. در این نوع فرش نقشه های اسلیمی و ختایی با رنگ های پرشور و گرم دیده نمی شود. نقش گل ها در این نوع فرش گلفرنگ است، که بسیار شیک و چشم نواز است.

برجستگی در این نوع فرش با فرش های ایرانی متفاوت است.

قیمت فرش ترک

این نوع فرش ها اگرچه طرح و رنگ ساده ای دارند اما به لحاظ کیفیت بالا و اینکه جزو پرطرفدارترین فرش ها در دکوراسیون های مدرن و امروزی میباشند از قیمت نسبتا بالایی نسبت به سایر فرش های ماشینی برخوردارند.

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.





:: برچسب‌ها: قالی کاشان , خرید مستقیم فرش , طرح فرش , فرش لایت , فرش ترکیه ای , فرش مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: